24 Şubat 2011 Perşembe

SAMPİ PİDE' DEN YURTDIŞI ATAĞI

Yurtiçi operasyonunu rayına oturtan Sampi, yurtdışı yatırımları için atağa kalktı… 25 Şubat' ta Yunanistan' da başlayacak KEM Uluslararası Franchise Fuarı' nda Avrupalı yatırımcılarla buluşacak…

Türkiye' deki gıda sektörünün en başarılı girişim hareketlerinden Sampi Pide, yurtiçinde 46 şubesi ile hizmet verirken bayii ağını hızla yaygınlaştırıyor. 2011 yılında yurtiçi ile birlikte yurtdışı operasyonuna da ağırlık veren Sampi, bu yolda ilk adımı attı ve tüm dünyada ilgi ile takip edilen KEM Fuarı' nda yerini aldı. 25-28 Şubat tarihleri arasında Yunanistan' da gerçekleşecek fuarda uluslararası markalar dünyanın dört bir yanından gelecek yatırımcılarla kontak kuracak. Gözünü Avrupa' ya diken Türkiye' nin ilk ve tek yerel pide zinciri Sampi' de hem Yunanlı yatırımcılarla hem de Avrupalı yatırımcılara franchise yapılanmasını anlatacak. Özellikle geçtiğimiz yıl Avrupa ve Ortadoğu' dan gelen yoğun yatırım tekliflerinin kendilerini bu fuara yönlendirdiğini ifade eden Sampi Genel Müdürü Melih Başara, 2011 yılında Avrupa' da en az 5 şube açmayı hedeflediklerini ve Sampi Pide' nin Avrupalının damak tadına hitap edeceğinden emin olduklarını belirtti…

Türkiye' nin tek pide markası olan Sampi' nin marka kullanım haklarını 2008 yılında satın alan Metro Turizm' in hedefi 2011 yılı sonuna kadar yurtiçi ve yurtdışında 100 franchise noktasına ulaşmak. Amaç, Sampi' yi hizmet ağını yurt dışında da büyüterek uluslararası tanınırlığı olan bir marka haline getirmek… Sampi' nin hedefi dünyanın en çok tanınan fast-food markaları arasında Türk markalarının da yer alması için Avrupa ve Ortadoğu' dan başlayarak, franchising sistemi ile zaman içinde tüm dünyaya yayılmak. Almanya merkezli olarak oluşturulacak franchising ağı tüm Avrupa' yı ve Balkan ülkelerini kapsayacak, Ortadoğu' da ise Master Franchising Sistemi ile markalara inanan ve yatırım yapacak güçlü yerel firmalar ile büyüme planlanacak.

Başarılı işletme yapısı, kurumsal yönetimi, sektördeki canlılık ve yüksek kar marjı yatırımcıları Sampi' ye yönlendiriyor… Sampi Genel Müdürü Melih Başara, başarılarının ve hızlı yükselişin sebebini; öncelikle hizmetteki kaliteye, tüm şubelerinde dekorasyondan sunuma, lezzetten menü çeşitliliğine bir bütün olarak oluşturulan konsepte bağlıyor. Lezzet standardını bozmadan şık ve rahat bir atmosferde sunulan pideler hızla Türk tüketicisinin beğenisini kazandı. Melih Başara' ya göre diğer önemli etkenler ise; franchise sisteminde geliştirdikleri alt yapı, yatırımcıya verilen destek, yapılan tanıtım çalışmaları ve franchise
kampanyasıyla birlikte yatırımcıya ciddi kazanç sağlamaları...

Melih Başara, "Sampi ailesine katılmak isteyen yatırımcıları harekete geçirmek için 2009 da yurtiçinde bir kampanya başlattık ve yatırımcılardan franchise bedelini talep etmedik. Özellikle finansal sıkıntıların yaşandığı ve girişimcilerin yatırım yapmaktan çekindiği dönemde bu kampanya oldukça dikkat çekti. Taleplere yetişemez olduk… Bir diğer neden ise insanların zor dönemlerde para harcamaktan en son vazgeçecekleri tüketim alışkanlığı yemek… İnsanlara kaliteli hizmet ve orijinal lezzet sunduğumuz için 1989' dan bu yana bizden vazgeçmediler ve eminim 2011 yılı da bizim için çok daha başarılı geçecek." diyor.

Sampi Pide, yüzde 30' lara varan kar marjıyla yatırımcısına ciddi kazanç sağlarken, yapılan yatırım lokasyon ve satış potansiyeline göre 1.5 – 2.5 yılda kendisini amorte ediyor.

Ayrıntılı Bilgi için:

NAR PR HALKLA İLİŞKİLER
Bilgen Tabanlı Gülmez

Adres: Nispetiye Cad. Birlik Sk. Kuğu Apt. No. 18/ 5, Levent - İstanbul
Tel: 0 212 279 51 77- 284 80 90
Faks: 0 212 279 53 55
e-mail: bilgen@narpr.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder