4 Ekim 2010 Pazartesi

METRO, YİYECEK SEKTÖRÜNDE 3 MARKASIYLA DEVLERLE YARIŞIYOR

2008 yılında 16 şubeyle satın aldığı Sampi Pide’ yi 40 şubeye ulaştıran ve yerini sağlamlaştıran Metro Turizm, 2010 yılında Köfte ve döner konseptli iki yeni marka ile daha pazardaki payını büyütüyor… 2010 yılında açılan Sampi-Pita-Köftexpress üçlü konsepti şimdiden 7 şubeye ulaştı bile…

Yine franchise sistemi ile şubeleşmeyi planlayan Metro, 30 Eylül tarihinde açılan “Bayim Olur Musun?” Fuarı’ nda üçlü konsepti yatırımcılarla buluşturuyor.

Pide sektöründe Sampi ile önde giden Metro, şimdi de döner ve köfte ile yabancı markaların ele geçirdiği pazarda yerel lezzetleriyle daha büyük pay sahibi olmayı hedefliyor… Yaklaşık 1 yıllık AR-GE çalışmasının ürünü olan markaların lezzetleri, doğal ürünler ve katkısız yüzde yüz dana eti kullanılarak ortaya çıkarıldı. Birçok yörenin tanınan ve beğenilen köftelerinin yer alacağı köfte cafe konsepti KÖFTEXPRES ve yüzde yüz dana etinden hazırlanacak, usta ellerden çıkacak döneri ile PİTADÖNER Sampi ile birlikte oluşturulan üçlü konsept şeklindeki food-court sistemi ile 7 şubeye ulaştı… Bu yeni konsept Türkiye’ de ilk kez uygulanan bir işletme modeli ile dikkat çekiyor. Aynı mekân içerisinde üç markanın da mutfağı bulunurken tek mekânda bu üç farklı mutfaktan tadım yapılabiliyor.

Metro yeni markalarıyla hızlı şubeleşme ile değil doğru lokasyonlarda, doğru hedef kitle ile ağır adımlarla ilerlemeyi hedefliyor… Farklı konsepti ile yatırımcıları ilgisini çeken Sampi-Pita-Köftexpress üçlüsü uygun franchise koşulları ile güçlü bir yatırım aracı… Yatırımcı seçtiği lokasyondaki mekâna göre ikili ya da tekli marka seçimi de yapılabiliyor. Sampi-Köftexpress-Pita üçlü konsepti için tüm franchisee’ lerine know-how dışında personel alımından, promosyon malzemesi teminine, personel eğitimine, tanıtım ve reklama, lokasyon seçimi ve dekorasyona kadar birçok konuda destek sunuyor. Ayrıca 25 bin Dolar olan isim hakkı ilk sene yatırımcılardan talep edilmiyor. Üçlü konsept için yatırımcılardan beklenen minimum 9 metrekare cepheli, minimum 150 metrekare alana sahip restoranlar bulunması… Yatırım bedeli ise metrekare başına 1.000 ile 1.500 TL arasında değişiyor. En karlı iş alanlarından olan hazır yiyecek sektörü cazip iş alanları sunarken, Metro Turizm’ in başarılı markaları yüzde 30’ lara varan kar marjları ile girişimcinin gözbebeği oluyor.

Türkiye’ de hazır yiyecek sektörünü ele geçiren markalara inat hızla büyüyen başarılı markalar ortaya çıkaran Metro Turizm’ in en büyük hedefi ise, Türk damak tadının en özel lezzetlerini, uluslararası fast-food markaları ile yarışır durumda görmek… Bu hedef doğrultusunda yurtdışında master franchisee’ lerle yürümeyi planlayan Metro, Almanya’ nın North Rehn Westvalen eyaletinde bir merkez açacak. Görüşmeleri buradan yürütecek marka, alt yapı çalışmalarını tamamladıktan sonra 2010 yılı sonuna kadar Almanya’ da ilk şubelerini açmayı planlıyor. Almanya’ dan 2011 yılında tüm Avrupa’ ya yayılma planlarının dışında, S. Arabistan’ dan da tüm Ortadoğu ülkelerine yayılmak diğer önemli hedef...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder